
Monika Skrzypkowska
PSYCHOLOG, PSYCHOLOG DZIECI I MŁODZIEŻY, TERAPEUTA DZIECI I MŁODZIEŻY
Wiek przyjmowanych osób: dzieci od 3 roku życia, młodzież
O mnie
Z wykształcenia jestem psychologiem o specjalności dzieci i młodzieży oraz terapeutą behawioralnym. Ukończyłam studia psychologiczne na Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie. Obecnie kontynuuję naukę na Uniwersytecie Gdańskim na kierunku Stosowana Analiza Zachowania w terapii spektrum zaburzeń autystycznych.
W pracy terapeutycznej kieruję się zasadami Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ), łącząc podejście behawioralne z empatią i uważnością na indywidualne potrzeby dziecka.
Posiadam uprawnienia do prowadzenia diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży z wykorzystaniem standaryzowanych narzędzi, takich jak: ADOS-2, PEP-3-PL, ASRS. Diagnozę traktuję jako proces, który ma pomóc lepiej zrozumieć dziecko, jego potrzeby oraz zasoby – tak, by zaplanować najbardziej adekwatną formę pomocy i terapii.
W relacji z dzieckiem najważniejsze są dla mnie bezpieczeństwo, akceptacja i zaufanie. Wierzę, że każde dziecko ma w sobie potencjał do rozwoju – moim zadaniem jest pomóc mu go odkryć i wzmocnić.
Wspieram także rodziców, towarzysząc im w procesie zrozumienia trudności, z jakimi mierzy się dziecko. Staram się, aby każda konsultacja była przestrzenią do refleksji, rozmowy i wspólnego poszukiwania rozwiązań. Rodzice mogą liczyć na moje wsparcie, otwartość i rzetelną informację zwrotną na każdym etapie współpracy.
Pomagam dzieciom i młodzieży, które:
- mają trudności emocjonalne lub społeczne,
- doświadczają trudności charakterystycznych dla zaburzeń ze spektrum autyzmu ( terapia poznawczo – behawioralna)
- mają problemy adaptacyjne lub trudności w relacjach rówieśniczych,
- doświadczają stresu, lęku, nadmiernego napięcia lub trudności w regulacji emocji ( terapia lęku ukierunkowana na dziecko)
- potrzebują wsparcia w rozwoju osobistym, emocjonalnym, społecznym.
Moje wykształcenie:
- Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie – psychologia (specjalność: psychologia dzieci i młodzieży, przygotowanie pedagogiczne)
- Uniwersytet Gdański – Stosowana Analiza Zachowania (w trakcie)
Dodatkowe kursy i szkolenia:
- Mindfulness – techniki motywacji i radzenia sobie ze stresem
- Wsparcie dzieci, młodzieży i opiekunów w oparciu o model leczenia ACT, Inter Ego
- Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach – praktyczne zastosowanie w pracy z klientem
- Terapia Dialektyczno – behawioralna ( DBT) – praktyczne zastosowanie w pracy
- Skuteczne metody i podejścia terapeutyczne – szkolenie z narzędzi technik pracy terapeutycznej
- Terapeuta VR – zastosowanie w terapii dzieci i młodzieży
- Terapia ręki I/II stopień

