Wierzę w holistyczne podejście do pracy z dziećmi, co oznacza uwzględnianie ich fizycznego, emocjonalnego i społecznego kontekstu.

Monika Paderewska-Proczek
PSYCHOLOG, PSYCHOLOG DZIECIĘCY, PSYCHOTERAPEUTKA INTEGRACYJNA W TRAKCIE SZKOLENIA 

#zaburzenia emocjonalne #problemy relacyjne #adaptacja #zaburzenia lękowe #zaburzenia nastroju #trudności wychowawcze

Wiek przyjmowanych osób: dzieci i młodzież w wieku szkolnym oraz młodzi dorośli (7-21 lat) oraz rodzice/opiekunowie prawni dzieci poniżej 16 r.ż.

Z wykształcenia jestem psychologiem specjalności psychologia kliniczna i zdrowia oraz psychoterapeutką w trakcie akredytowanego przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne szkolenia w nurcie integracyjnym. Ukończyłam również studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa. Swoją pracę poddaję superwizji, a umiejętności stale doskonalę na szkoleniach.

Moje główne cele to zapewnienie dzieciom, rodzicom/opiekunom oraz osobom wkraczającym w dorosłe życie wsparcia emocjonalnego i rozwojowego, a także pomoc w radzeniu sobie z trudnościami i tworzeniu zdrowych relacji. Poprzez wykorzystanie różnorodnych technik terapeutycznych, swoje podejście dostosowuję do unikalnych potrzeb i osobowości każdego klienta. Staram się nawiązać autentyczną i empatyczną relację, która pozwala mu czuć się zrozumianym i akceptowanym.

Wierzę w holistyczne podejście do pracy z drugim człowiekiem, co oznacza uwzględnianie jego fizycznego, emocjonalnego i społecznego kontekstu. Moim celem jest stworzenie bezpiecznej i wspierającej przestrzeni, w której klienci mogą wyrażać swoje emocje, odkrywać swoje mocne strony i rozwijać umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.

Współpraca z rodzicami i opiekunami jest niezwykle ważna w mojej pracy z dziećmi. To właśnie od spotkania z nimi zawsze rozpoczynam pracę z dzieckiem (do 16 r.ż.).  Wspólnie tworzymy strategie i narzędzia, które pomagają w wychowywaniu i wspieraniu dziecka w codziennym życiu. Zachęcam do otwartej komunikacji i dzielenia się obawami oraz sukcesami, abyśmy mogli wspólnie pracować nad zapewnieniem jak najlepszego rozwoju i dobrostanu dziecka.

Obszary pomocy (dzieci):

  • trudności emocjonalne; frustracja,
  • lęki i zaburzenia depresyjne,
  • nadruchliwość, nadpobudliwość,
  • zachowania agresywne u dziecka,
  • problemy wychowawcze,
  • trudności adaptacyjne,
  • trudne sytuacje rodzinne, szkolne,
  • trudności w codziennym funkcjonowaniu,
  • zaburzenia: ADHD, autyzm, zespół Aspergera,
  • opiniowanie psychologiczne.

Obszary pomocy (młodzież/ młodzi dorośli):

  • zaburzenia nastroju,
  • nadmierny, przewlekły stres,
  • lęki i zaburzenia depresyjne,
  • trudności relacyjne,
  • brak motywacji,
  • obniżona samoocena,
  • kryzys tożsamości i problemy związane z akceptacją siebie,
  • trudności z adaptacją do nowych ról i odpowiedzialności,
  • trudności z podejmowaniem decyzji,
  • trudne sytuacje rodzinne, szkolne,
  • zaburzenia: ADHD, autyzm, zespół Aspergera.

Moje wykształcenie i ukończone kursy:

  • Uniwersytet SWPS, psychologia, specjalność kliniczna i zdrowia
  • Profesjonalna Szkoła Psychoterapii im. prof. Jerzego Mellibrudy, Instytut Psychologii Zdrowia PTP, Integracyjny Program Szkolenia Psychoterapeutów (w trakcie: 2024-2028)
  • Uczelnia Lingwistyczno-Techniczna, przygotowanie pedagogiczne, specjalność: przygotowanie pedagogiczne do wykonywanie zawodu nauczyciela psychologa
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej, Trening Zastępowania Agresji (TZA) z Treningiem Umiejętności Społecznych (TUS)
  • Gruntownia Centrum Dobrych Szkoleń, Certyfikat Trenera Bajkoterapii
  • Studio Psychologiczne Joanna Węglarz, Dziecko z ADHD, Dziecko z autyzmem
  • Centrum TSR, Tytuł Praktyka Metody Kids Skills

W przypadku dzieci i młodzieży między 7 a 16 r.ż. na pierwsze spotkanie zapraszam samych rodziców/ opiekunów prawnych (bez dziecka). Od zgłaszającej się młodzieży w wieku 16-18 r.ż. potrzebuję zgody rodziców/ opiekunów prawnych na uczestnictwo w terapii.