Monika Paderewska-Proczek
PSYCHOLOG, PSYCHOLOG DZIECIĘCY, PSYCHOTERAPEUTKA INTEGRACYJNA W TRAKCIE SZKOLENIA
Wiek przyjmowanych osób: dzieci i młodzież w wieku szkolnym oraz młodzi dorośli (7-21 lat) oraz rodzice/opiekunowie prawni dzieci poniżej 16 r.ż.
Z wykształcenia jestem psychologiem specjalności psychologia kliniczna i zdrowia oraz psychoterapeutką w trakcie akredytowanego przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne szkolenia w nurcie integracyjnym. Ukończyłam również studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa. Swoją pracę poddaję superwizji, a umiejętności stale doskonalę na szkoleniach.
Moje główne cele to zapewnienie dzieciom, rodzicom/opiekunom oraz osobom wkraczającym w dorosłe życie wsparcia emocjonalnego i rozwojowego, a także pomoc w radzeniu sobie z trudnościami i tworzeniu zdrowych relacji. Poprzez wykorzystanie różnorodnych technik terapeutycznych, swoje podejście dostosowuję do unikalnych potrzeb i osobowości każdego klienta. Staram się nawiązać autentyczną i empatyczną relację, która pozwala mu czuć się zrozumianym i akceptowanym.
Wierzę w holistyczne podejście do pracy z drugim człowiekiem, co oznacza uwzględnianie jego fizycznego, emocjonalnego i społecznego kontekstu. Moim celem jest stworzenie bezpiecznej i wspierającej przestrzeni, w której klienci mogą wyrażać swoje emocje, odkrywać swoje mocne strony i rozwijać umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Współpraca z rodzicami i opiekunami jest niezwykle ważna w mojej pracy z dziećmi. To właśnie od spotkania z nimi zawsze rozpoczynam pracę z dzieckiem (do 16 r.ż.). Wspólnie tworzymy strategie i narzędzia, które pomagają w wychowywaniu i wspieraniu dziecka w codziennym życiu. Zachęcam do otwartej komunikacji i dzielenia się obawami oraz sukcesami, abyśmy mogli wspólnie pracować nad zapewnieniem jak najlepszego rozwoju i dobrostanu dziecka.
Obszary pomocy (dzieci):
- trudności emocjonalne; frustracja,
- lęki i zaburzenia depresyjne,
- nadruchliwość, nadpobudliwość,
- zachowania agresywne u dziecka,
- problemy wychowawcze,
- trudności adaptacyjne,
- trudne sytuacje rodzinne, szkolne,
- trudności w codziennym funkcjonowaniu,
- zaburzenia: ADHD, autyzm, zespół Aspergera,
- opiniowanie psychologiczne.
Obszary pomocy (młodzież/ młodzi dorośli):
- zaburzenia nastroju,
- nadmierny, przewlekły stres,
- lęki i zaburzenia depresyjne,
- trudności relacyjne,
- brak motywacji,
- obniżona samoocena,
- kryzys tożsamości i problemy związane z akceptacją siebie,
- trudności z adaptacją do nowych ról i odpowiedzialności,
- trudności z podejmowaniem decyzji,
- trudne sytuacje rodzinne, szkolne,
- zaburzenia: ADHD, autyzm, zespół Aspergera.
Moje wykształcenie i ukończone kursy:
- Uniwersytet SWPS, psychologia, specjalność kliniczna i zdrowia
- Profesjonalna Szkoła Psychoterapii im. prof. Jerzego Mellibrudy, Instytut Psychologii Zdrowia PTP, Integracyjny Program Szkolenia Psychoterapeutów (w trakcie: 2024-2028)
- Uczelnia Lingwistyczno-Techniczna, przygotowanie pedagogiczne, specjalność: przygotowanie pedagogiczne do wykonywanie zawodu nauczyciela psychologa
- Akademia Pedagogiki Specjalnej, Trening Zastępowania Agresji (TZA) z Treningiem Umiejętności Społecznych (TUS)
- Gruntownia Centrum Dobrych Szkoleń, Certyfikat Trenera Bajkoterapii
- Studio Psychologiczne Joanna Węglarz, Dziecko z ADHD, Dziecko z autyzmem
- Centrum TSR, Tytuł Praktyka Metody Kids Skills
W przypadku dzieci i młodzieży między 7 a 16 r.ż. na pierwsze spotkanie zapraszam samych rodziców/ opiekunów prawnych (bez dziecka). Od zgłaszającej się młodzieży w wieku 16-18 r.ż. potrzebuję zgody rodziców/ opiekunów prawnych na uczestnictwo w terapii.